1. Rekoh već – svi iskustveno znamo, po sebi ili po drugima (oko sebe), kako u praksi izgledaju centrifugalnost mišljenja i asocijativni slalomi (dejstvo sila Distorzije/Disperzije); evo ilustracije iz oblasti u kojoj bi trebalo da se mladi uče veštini mišljenja, a u kojoj su, upravo suprotno, oni podvrgnuti kretenizaciji, dakle, ilustracija iz Debilanstva (obrazovanja).

2. Postoji u njemu “natprirodna pojava” zvana kao-sednice kao-nastavničkog veća (u Debilanstvu je sve foliraža, dakle – sve je kao, kaobajagi, fejk); kao-sednice imaju svoje tzv. tačke dnevnog reda (one bi se mogle uzeti kao podteme za razgovor, dakle, kao nivo posebnog), kad bi se na njima primenjivale fokusiranost na suštine i centripetalnost mišljenja – nema kao-sednice koja bi trajala duže od jednog sata, prosek bi bio oko pola sata; međutim, uz centrifugalnost mišljenja i asocijativne slalome, uz porinutost fokusa u mulj detalja/detaljisanja – one traju po dva-tri sata; iole svestan treba da istrpi po dva-tri sata pametovanja i nagvaždanja.

3. Jedan od primera: jedna kao-tačka kao-dnevnog reda je bilo usvajanje kao-pravilnika o bezbednosti kao-učenika; u pametovanju-nagvaždanju prvi mudrijaš je imao kao asocijaciju – psi koji se pojavljuju u kao-školskom dvorištu, na to je kao-direktor od-govorio o merama koje kao-škola može-ne može da preduzima; i – kao iskorak iz podteme ili kao digresija, prihvatljivo; prihvatljivo – kad bi se tu stalo i – glasalo o kao-pravilniku.

4. Ali onda sledi asocijativni slalom: = Opština ništa ne preduzima, = pokušaji Opštine da nešto preduzme, tj. za i protiv u vezi sa tim, = dom za pse ne funkcioniše, = ko je nadležan za dom za pse, = itd, do tačke pametovanja/nagvaždanja u kojoj je   govornik (na kao-sednici) video kod Doma zdravlja kako psi napadaju trudnu ženu, pa ju je neko odbranio…

5. Dakle, u mišljenju/razgovoru kojim je trebalo da se daju porimedbe i sugestije, te usvoji kao-pravilnik o zaštiti kao-učenika, dođe se nakon skoro sat vremena pametovanja i nagvaždanja, do trudne žene koju su napali psi.

6. Naravno, centrifugalnost mišljenja i asocijativni slalomi su se ovde manifestovali u nekom ogoljenom, da ne kažemo baš – ekstremnom, vidu; u kao-intelektualnijim i kao-naučnijim, itd. slučajevima to je manje primetno, ali svakako jeste i tu fundament sila Distorzije/Disperzije u mišljenju/raz-govoru (ako bude prilika da se konkretno i to pokaže na nekome od takvih tekstova).