1.

A. Jerkov.

Profesor na Filološkom.

(U Beogradu.)

Prijatelj iz studentskih dana.

(Od tada smo…

…Svako svojim putem.)

Što znači…

…Imam malo potpuniju sliku.

Ne samo ovu sa video-snim(a)ka.

2.

On…

…Tj. njegove ideje i postignuća…

Odlična su ilustracija.

Za temeljni odnos:

– sveta puke fizikalnosti,

– i metafizike.

3.

On je „vrh“.

(Kako se to žargonski kaže.)

U okviru razvoja intelekta.

I intelektualnosti.

Usuđujem se da kažem…

…I bukvalno – vrh(unac).

Na ovim prostorima.

U oblasti kojom se bavi.

Književnost.

Proučavanje književnosti.

4.

Uz to…

Po paradigmi ovog Starog sveta…

Odličan govornik.

Misaon čovek.

Sa obećavajućim iskoracima.

Ka metafizici.

(Ali samo bledim iskoracima.)

5.

Uzgred: polarizacija.

U percepciji drugih.

Koja ga je pratila…

…Iz studentskih dana.

Neki tvrde da je genije 21. veka…

…Drugi kažu da je strah i trepet…

Neumoljivi profesor književnosti.

6.

Dakle…

…Odličan kao ilustracija!

Za to šta znači…

…Dostići maksimum.

U jednoj oblasti.

Sveta puke fizikalnosti.

A bez sagledavanja…

…Sopstvene oblasti…

…U kontekstu metafizike.

Bez šire metafizičke slike.

Dostigne se maksimum.

U svojoj oblasti.

A onda – tapka se u mestu.

7.

Obaška…

…Deformiše se slika…

…Te oblasti.

U životnim relacijama.

Napreže se da joj se daju…

Smisao i funkcija…

Koje ona nema.

Ona se glorifikuje.

8.

Uzmimo neke pokazatelje…

9.

Profesor Strah-i-trepet.

Tako ga zovu (neki) studenti.

To može svašta da znači…

Radi se o visokim zahtevima.

Prema studentima.

Zahtevima…

…Koji su, načelno, u redu.

(Jer znam o čemu se radi.)

Kao podsticaji…

…Za lične maksimume (studenata).

Tj. bili bi u redu.

U nekim drugačijim vremenima.

Sa drugačijom energetikom.

(Npr. približno onakvom…

…Sa kakvom smo mi studirali.)

I u normalnom sistemu.

Obrazovnom.

Dakle, Strah-i-trepet…

…Nema sluha, osećaja…

…Za energetsko-planetarni kontekst.

U kojem živi(mo).

Nema nadfizičke perspektive.

Nema usidrenog viđenja.

Dešavanja u pukoj fizikalnosti.

10.

…Neću da pustim nikoga…

…Da položi taj ispit…

…Da on ne zvuči i da se ne drži…

…Kao profesor književnosti.

To – po merilima nekadašnje pozicije.

I književnosti.

I nastave književnosti.

Danas smo svi zombirani.

I nastavnici i učenici.

Književnost je u dronjcima.

Van svih sistema vrednosti.

I u školama, pogotovu van njih.

Što je metafizički znak za uzbunu.

Da joj treba preispitati funkciju.

Da li je ona zaista i imala misiju?

Koju se upinjemo da joj pripišemo.

Pre će biti da je ona refleks distorzije.

Neke Čovekove potrebe.

Neke izvorne funkcije.

11.

Treba pročitati desetak hiljada strana.

Da bi se položio ispit.

Kod njega.

Pročitati što više.

Čitati što više.

Vrednost.

Po merilima Starog-postojećeg sveta…

A metafizički posmatrano…

To je gušenje duha.

Oboljevanje duha.

Udaljavanje od suština.

Energetsko urušavanje.

Ljudsko srozavanje.

Atrofiranje izvornih moći.

11.

Programi nastave književnosti.

I sam je učestvovao u njima.

Imati u programima…

…Najveće opšte i nacionalne vrednosti.

Književne.

Pedagoško-psihološki posmatrano…

Programi za nastavu književnosti…

Kao da im je cilj: ogaditi književnost.

Učenicima.

Udaljiti ih od književnosti.

Koja je već ionako izgubila.

Svoju negdašnju civilizacijsku poziciju.

12.

Itd.